Ofte stillede spørgsmål

Hvorfor er resultaterne i de offentliggjorte regionale sundhedsprofiler ikke helt identiske med resultaterne i internetdatabasen?

Der er udtrukket en stikprøve til hver region og en stikprøve der omfatter hele Danmark (en national stikprøve). Den Nationale Sundhedsprofil er både baseret på den nationale stikprøve og de regionale stikprøver. Resultaterne offentliggjort i de regionale profiler, vil derfor ikke være helt identiske med resultaterne i nærværende nationale opgørelse.

 

Hvorfor får jeg fejlmeddelelsen ”This appears to be an unsupported browser”?

Internetdatabasen er optimeret til de fleste nyere internetbrowsere. Når du besøger internetdatasen skal du være opmærksom på, hvilket versionsnummer din browser har. Ældre versioner kan have problemer med at vise databasen korrekt. Hvis du fx bruger Internet Explorer, skal du bruge version 9 eller højere.

 
Virker databasen på iPads og tablets?

Ja, men du bliver nødt til at installere en app på din iPad eller tablet. Du finder en vejledning til, hvordan du installerer appen her.


Hvordan kan jeg downloade data?

Du kan downloade resultaterne til et EXCEL-regneark ved at højreklikke med musen på en tabel (eller et kort) og vælge eksporter. Det er desuden muligt at gemme tabeller som tabulatorseparerede- eller kommeseparererede værdier. Husk at sætte et flueben i boksen ”Formaterede data”, før du klikker på ”OK”.


Hvilke tekniske krav stille internetdatabasen?

Du har brug for den nyeste version af Adobe Flash Player for at kunne åbne internetdatabasen. Hvis du ikke har installeret denne, kan du downloade den gratis her: http://get.adobe.com/flashplayer/